söndag 10 februari 2008

Vilka bidrag får vara med?

Vad avgör vilka bidrag som får vara med egentligen? Mer specifikt:

Hur i h*te kunde en nolla som Suzzie Tapper få vara med? Hon sjöng falskt. Hon hade överhuvudtaget ingen show. Hon hade ingen utstrålning. Hon hade en pisstråkig låt. Hon var inte ens en kändis. Jag kände inte till henne. Jag är visserligen rätt kass på det här med kändisar, men gör ett undantag för melodifestivalen, men de mer kända svenska artisterna har man välan ändå hört talas om? Väl?

Men näääääääääääääääääääääää. Hon fick vara med. Det skickas in tusentals bidrag varje år, men ändå är det några få låtskrivare som författat nästan alla bidrag som är med, och varje år är det en jumbonolla som hon som kommer in. Hur går det till?

Det måste vara Christer Björkmans fel. Han är ond.

5 kommentarer:

Sanna sa...

"Det måste vara Christer Björkmans fel. Han är ond."
*Ligger dubbel över manöverbordet på jobbet av skratt*

Isidor sa...

Suzzie, om du läser det här själv, någon gång, för att du googlar på ditt namn, vill jag ändå påpeka att jag hade inte gjort det bättre själv.

Anonym sa...

Sussie hade sin storhetstid någon gång i slutet av 80-början av 90-talet, om jag minns rätt. "dansa i månens sken" var det nog mest kända låten hette.

för övrigt har sussie parkinson, så det är väl inte så underligt att hon inte dansade balett direkt.

men i grund och botten håller jag med dig om att de som gör urvalet av deltagare verkar vara en smula vrickade

Isidor sa...

Att man inte dansar hysteriskt när man är lite till åren och dessutom har Parkinson's är väl kanske inte så märkligt. Det har du rätt i. Men hon kunde fortfarande ha sjungit rent eller klivit av scenen. Hennes bidrag sög liksom på alla plan.

Anonym sa...

Jag röstade på henne. :-) Jag tyckte att hon sjöng med riktig känsla, jag blev berörd. Det betyder något för mig. Antagligen är det därför Christer ska direkt till Globen också, han berörde även om det inte var positivt för min del. *rys* /HB