fredag 22 februari 2008

Förhandslyssning av veckans bidrag

BWO
Det här en skamlös flört med både ABBA och Madonna men jag ska direkt erkänna: jag gillar BWO. Alexander Bard är både rätt pretto och störig men det spelar ingen roll. Jag gillar dem ändå. Jag vill att de ska gå till final.

Mickey Huscic
Etniskt i all ära men en svulstig ballad där man inte ens riktigt hör på vilket språk artisten sjunger (är det engelska insprängt lite här och var?) tror jag inte ger många röster.

Frida feat. Headline
Gladreggae på skånska. Det ger sommarvibbar och det är ju inte fel. Den här låten kan vara veckans skräll tror jag.

Thérèse Andersson
Den här låten verkar vara stolpig öststatsdisko med en refräng som svagt påminner om Prince Igor i Sissel Kyrkjebøs tappning (fast Thérèses röst matchar inte Sissels). Sånt kan funka men frågan är om Thérèse har tillräckligt mycket utstrålning och bra nummer visuellt för att klara det.

Patrik Isaksson
Jag har inget emot Patrik Isaksson, men det här är verkligen inte hans bästa låt (det lilla man nu kan höra). Det låter blekt och anonymt.

Caracola
Är det bröderna Hanson med Mmmbop? Nej, det är ju tjejer i det här bandet. Jag förstår att det ska vara spralligt och bubbligt och oaapadobidoo men var är själva låten? Eller kanske finns den där men kom inte med i det här klippet?

Ainbusk
Jag tycker den här låten är skittrist men man vet ju aldrig. Det är kanske Suzzie Tapper- varning på den, vad vet jag.

Eskobar
Jag kan inte vara riktigt rättvis mot den här låten för jag gillar inte Eskobar överhuvudtaget. Jag tycker de är slätstrukna och pretto på fel sätt. Så även denna låt. Men som sagt, jag har en personlig aversion mot det här bandet.

Inga kommentarer: