söndag 10 februari 2008

Vann rätt bidrag?

Den eviga frågan.
Enligt Melodifestivalens officiella hemsida just nu är det snudd på dött lopp. 2% av de röstande menar att de bara tittar för klädernas skull. De ljuger. I övrigt ligger "Ja" under med 43% mot "Nej":s 55%.

En fråga jag ofta ställt mig är ifall de som tittar på melodifestivalen genomgående är dumma människor. Det skulle isåfall innebära att en ansenlig del av svenska folket är rätt dumma. Det skulle isåfall vara ett rätt arrogant påstående. Jag tänker inte påstå det. Men jag tänker fortsätta undra.

Varför röstade så många på Christer Sjögren? Var det hans fans som tittade, de som köpt hans skivor i så stor omfattning att han har ett garage med 7-8 riktigt fina bilar, eller såg många, precis som jag, humorn i hans framträdande?

Inga kommentarer: