söndag 17 februari 2008

Fortfarande osedd delfinal men kommenterar ändå

Jag har inte hunnit titta på inspelningen av lördagens deltävling än men jag har förstås inte undgått att läsa om "skrällen" och "fiaskot". Det måste vara bittert att vara Carola och Andreas idag (fast på något sätt så inbillar jag mig att Carola tar det hårdast av de två). Jag tror i och för sig att de tar sig till final till slut ändå men de måste ju ändå leva med att alla tycker att allt annat än en direktbiljett till finalen var ett smärre misslyckande.

Sanna var ju ändå inte helt oväntad. En powerballad kan alltid vara en dark horse och tydligen fick hon till det den här gången. Sanna har ju varit med ett par gånger (är det fem?) så det var väl hennes tur nu.

Utan att ha sett det än så gissar jag att det var framträdandet som tog falsettdisko-Rongedalarna till finalen. Det lilla jag hört av låten var inte dåligt och med ett underhållande nummer till så kan jag förstå att det gick hem.

Med de tre låtarna till final respektive andra chansen så var det ingen direkt överraskning att Ola knep den andra "andra chansen"-platsen. Jag tror han också kommer hamna i finalen till slut men det verkar som om folkets röster fördelar sig lite oförutsägbart i år så helt säker kan man nog inte vara på någonting egentligen.

4 kommentarer:

Sanna sa...

Jag tror att det är en Björkman-kupp! Självklart kommer Carola (även om hon är mer crazy än någonsin och dessutom inte sjöng så bra) och Andreas gå vidare, men det hade ju varit för lätt...

Och visst blir andra chansen lite mer spännande nu?!

Sanna var för övrigt jättebra a la Agneta Fältskog i The winner takes it all.

Kram från mig!

Isidor sa...

Du har som alltid en begåvad analys av läget, Pia. Bra jobbat!

Isidor sa...

Carola sa till P4:
"Vi själva tog ingenting för givet."

Å andra sidan citerade kvällspressen henne på löpsedlarna igår med ett uttalande som var ungefär:
"Svenska folket kanske har tröttnat på mig."
Med ett underförstått *snyft* på slutet.

Å andra sidan, vem är mest trovärdig? Kvällspressen, känd för rena lögner, eller SR som rankats som det mest trovärdiga nyhetsmediet i Sverige?

Cinks sa...

Carola/Johnson var ju en klockren direktkvalificerarre à mon avis. Andra chansen var som sagt second best.

Jag fick tyvärr *snyft* inte tillfälle att spela in delfinal 2 men som jag minns det var söte Lasse alldeles för släthårig för att schlagerkvala men absolut lika charmig i sitt låtval som till vardags.

Ser verkligen fram emot kommande lördag! Yeah!