måndag 11 februari 2008

Carola och Andreas Johnsson

Andreas Johnsson har de två senaste åren gjort bidrag som jag inte alls tyckt varit dåliga. Lagom poppiga, inte för plastiga och bra framföranden. Han är en duktig artist.

Carola är en extremt duktig artist med en fantastisk röst och karisma. Och genomgående riktigt usel repertoar. Varför, frågar jag mig varje gång jag blir påminnd om hennes existens, gör hon så förbannat risiga låtar?

I P3:s Morgonpasset imorse blev de intervjuade och då spelades också deras senaste gemensamma singel, som lät väldigt mycket mer som Andreas Johnsson än Carola. Tack och lov! Tänk om det är så att de där två faktiskt har en bra låt ihop? Det är en skrämmande tanke.

Carola hade, tack och lov, huvudsakligen lagt ifrån sig stora delar av sin frireligiösa självgodhet imorse, och framstod för en gångs skull som vilken artist som helst i radio. Tur för henne, och framförallt för mig, för jag står inte ut med den där skenheligheten som alltid tycks omge henne som en gloria i plast.

Inga kommentarer: