torsdag 14 februari 2008

Nu händer det grejor på hemsidan!

Nu har SVT lagt upp nya grejor på melodifestivalens hemsida. Under intervjun med Lasse Lindh får vi veta att han spenderat ynka fyra tusen spänn på scenkläder. Det kan låta mycket för en uppsättning kläder, men jag vågar inte tänka på vad Carola bränner på sina. Vad som var bra mycket mer intressant var att vi fick höra små strofer ur olika låtar varav en nog faktiskt är hans bidrag. Det lät inte alls illa, och jag kan bli tvungen att revidera. Han jämförde också sig själv med Sahara Hotnights, vilket är stöddigt, men borgar för att han är i rätt genre för att få min röst.

Där finns också ett Quiz, som jag nog ska göra när jag skrivit klart det här.

Ola är intervjuad. Han verkar rätt pretto. Det är något jag kunde vara utan. Han är ju inte precis någon stor artist, men han är rätt stöddig. Suck. Hoppas hoppas hoppas Pia har fel. Jag vill inte att han ska få poäng. Det är en känslomässig sak. Han fick också choklad, vars varumärke inte exponerades.

The Nicole. Hon talar halvtaskig svenska, men hon verkar ha bott rätt mycket överallt, så det är nog ok. Hon får spela Shakespear i sin intervju. Det blev en aning pretto, men med viss humor ändå. Hennes engelska är bättre än hennes svenska. Hon blev klädsamt glad för sin present, en bok.

Nu till det bästa, Alex intervju
Han låter galet töntig som försöker verka Söt. "Jag älskar utmaningar." Hur pretto får man bli? Kan inte någon bara backa över honom med en truck? Han definierar Klyscha. Han sitter oerhört spänt i sin stol och försöker se avspänt cool ut. Det går inte. När Lasse Lindh fick en plansch med Homer Simpson, parodi på Scarface, fick han en puck i present. Som dessutom hade prislappen kvar. Alex verkade inte fullt lika nöjd med sin present som Lasse. Han vill hellre vara stor artist än proffshockeyspelare. Men riktigt ynklig köpcentrumartist, då? Jag tror han tappade några röster på den där intervjun faktiskt. Och jag lovar, han är inte roligare än så.

Fast vi blev inte så mycket klokare är jag rädd. Jo, Lasse Lindh ligger mycket bättre till. Faktiskt.

Imorgon är det dags att lyssna av förhandsgranskningen av musiken.

1 kommentar:

Isidor sa...

Jag hade för övrigt bara hälften rätt på quiezen.