fredag 20 februari 2009

Förhandslyssning deltävling 3

Om inte förhandssnuttarna är helt missvisande är den här delfinalen ren misär. det verkar inte finnas någon låt värd att rösta på om jag inte ska rösta på BWO enbart för utsikten att få titta på Martin Rollinski en gång till i finalen.

BWO- You're not alone
Här hade man hoppats att BWO äntligen skulle få en rättmätig biljett till festivalen österut men en ballad? Och av allt att döma en tråkballad. Vilken besvikelse.

Sofia - Alla
Total förvirring. Vilket språk sjunger hon på? Vad är det här för låt? Har jag hamnat i typ Makedoniens melodifestival?

Maja Gullstrand - Här för mig själv
Oerhört irriterande bidrag. Jag kan inte med den tillgjort gulliga sångstilen. Och inte låten heller för den delen. Visserligen har jag inte hört hela men jag har svårt att tänka mig att de övriga två minuterna skulle vara annorlunda.

Mikael Rickfors - Du vinner över mig
Är han årets dinosaurie?
"Jag ska köpa vingar för pengarna".... det går banne mig att sjunga refrängen på den låten i en del av versen i det här bidraget. Det låter...Mikael Rickfors. Men bra? Nej, dettycker jag inte.

E.M.D - Baby, goodbye
Har jag inte skymtat några frackar och höga hattar på nån bild från en repetition? Det här gissar jag är E.M.D goes Gene Kelley och siktar på ett klassiskt shownummer. Det går nog sådär. Men som alltid: underskatta aldrig tonårstflickors röstningskapacitet.

Molly Sandén - Så vill stjärnorna
En Shirley Clamp-låt, utan Shirley. Molly Sandén har inte samma tryck i rösten. Det här känns tråkigt så klockorna stannar.

Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox - I Got You
Årets dinosaurie och årets reagge i samma deltävling. Jaha, där ser man.

Velvet - The queen
Jag har helt tappat hoppet om den här deltävlingen. Velvets låt är halvkass eurodisco men i det här usla startfältet kan vad som helst gå vidare.

2 kommentarer:

Isidor sa...

Men herregud, du måste ju säga emot mig om det här ska bli något roligt! Vi kan ju inte vara såhär skrämmande överens! Men det ordnar sig nog. Jag får heja på söta Maja (är hon söt?) på rent djävelskap.

Pia sa...

Det är väl inte jag som ska säga emot dig? Jag skrev ju först. Du får väl läsa och anpassa dina årikter tvärtemot, även om det innebär att du måste säga att Mikael Rickfors är det fräschaste som hänt melodifestivalen på länge.

Men tänk på att tungan blir blå om man ljuger för mycket :).