söndag 15 februari 2009

Delfinal 2 i efterhand

Fasiken, det blev inget direktbloggande igår. Som en svag och melodifestivalsignorerande människa var jag ute igår kväll i stället för att följa delfinalen från Skellefteå. Men det var inte utan en touch av dåligt samvete. Som jag gjorde mitt bästa för att dränka i mojitos. Men jag har i alla fall tittat på gårdagens program nu i efterhand och sammanfattar mina åsikter:
  • Lili & Sussie är konserverade i 80-talsformalin på ett helt fascinerande sätt. De var verkligen ett med sin låt som kommer spelas på radion en miljon gånger under våren.
  • Stora M tyckte att sångaren i H.E.A.T såg ut som en hund. Själv tyckte jag att han vagt påminde om en kompis man. Låten var äkta Norrlands Guld-hårdrock och då menar jag det inte på ett negativt sätt. Fast nog var de lite komiska i sina ansträngningar att hålla på alla rockmanér.
  • Amy Diamonds outstyrsel var i mitt tycke programmets märkligaste. Först glitterhood och sedan jättevolangrosett bak. Men hon är duktig. Även om jag fortfarande tycker låten är entonig.
  • Lasse Lind var precis som jag trodde att han skulle vara och jag gillar det lika lite som jag trodde att jag skulle göra.
  • Cookies n beans var gulliga. Jag tror inte de behöver vara ledsna att de kom femma. De kommer nog att spelas på radion i alla fall.
  • Jennifer Browns låt var ett plagiat på "Stop" med sam Brown.
  • Måns Zelmerlövs låt var väl inte tidernas bästa (även om den omedelbart klistrade sig fast i hjärnan) men vad gör det när energin flödar i kaskader genom rutan? Klart svenska folket skickar sång- och dansmannen med jätteleendet till final.

2 kommentarer:

Isidor sa...

Va trist. Jag kan inte säga emot ett skit.

Pia sa...

Jag kanske ska ändra mig och säga att lasse Lindh var det bästa som hänt melodifestivalen? Men nej, där går faktiskt gränsen för hur mycket jag kan ljuga...