tisdag 9 februari 2010

Salem al Fakir

Hör och häpna, men jag har faktiskt några minuter över. Naturligtvis ägnar jag tiden åt att försöka hitta något läsvärt och intressant i de 132 sidor dumheter jag pröjsade 20 spänn för, utgivna av Kvällspressen.

Jag började nästan ge upp och känna att tjugo spänn mindre i plånboken och en promenad till tidningsåtervinningen inte var något lysande resultat, men så...

Salem Al Fakir, som vann Prettogrenen i lördags, såväl som omröstningen, figurerar med ett porträtt av den typiska Kulturpersonlighetstypen. Mycket skuggor och så. Och rubriken är ett citat:
"Jag tar allt väldigt seriöst"

NO SHIT?! Det menar han inte?

Det finns några roliga citat till
"Jag skriver musik för att folk ska höra den."
Ahaaaaa?! Det var ju förbannat orginellt.

Han påstår också att han inte känner någon press.

Herregud! Aldrig har uttrycket "Klipp dig och skaffa ett jobb!" känts så relevant!

2 kommentarer:

Pia sa...

Varför ska han göra det när han kan leva på sin musik? ;)

Vi förstår att du är låg för att Linda Bengtzing inte är med i år men kom igen: positiv attityd! Nästa deltävling kanske det är med en tjej med gul klänning i alla fall...

Isidor sa...

Ja du. Vi får väl se. Kanske, kanske finns det något värt namnet nästa vecka?
Men jag var rätt snäll mot Ola sist. Faktiskt.

Och Salem tyckte jag verkligen inte om.

Tror du vi får några gula klänningar på lördag?