lördag 13 februari 2010

Andreas Johnsson

hm.
Han är, som sagt, min förhandstippning. Det är lite så att när han är med i en delfinal, så får han alla poäng.

"Den som är bra på scenen kan få tjejer även om han inte är bra på hockey." Snyggt, Andreas. Fint.

Det börjar som lite fina pianoackord, och stillsamt ljus när han kliver fram, Ensam På Scen (årets tema?!), och han är faktiskt duktig. Jag gillar hans röst.

Det här låter som en riktig Rockballad, och han har rösten till det.

Yes, det här är kvällens vinnare. Det hörde vi när refrängen kom. Den är precis så pampig som hans brukar vara. Den här är precis den typ av ballad som vunnit stora Eurovision flera gånger.
Helt rätt.

Och faktiskt bra. Jag gillar det här. Det här hade jag kunnat betala för att få höra. Den kommer nog snart till en Spotify nära mig.

Inga kommentarer: