lördag 1 mars 2008

Förhandslyssning

Niklas Strömstedt
Jämntjockt och gitarrigt som i alla Niklas Stömstedt-låtar. Och var är refrängen?
Gäsp.

Calaisa
Dixie chicks light country. Det är en finstämd låt. Beroende på hur framträdandet ser ut tror jag det kan vara lite Marie Lindberg varning på den här låten.

Daniel Mitsogiannis
Årets medelhavsdiskolåt. Men särskilt hett är det inte.

Linda Bengtzing
Hon är glad, proffsig och käck och Isidor älskar henne. Hon kan mycket väl gå vidare i kväll men av den här snutten att döma så är det i sanningens namn inte samma sväng och sätta-sig-fast-i-hjärnan-vare-sig-man-vill-eller-inte potential i den här låten som i hennes två tidigare melodifestivalbidrag.

Nordman
Schizofren låt. Skillingatryckstext kombinerat med stomppopsmusik på Nordmansvis och mitt i alltihop ett Magnus Uggla "åååaaaåhh" i refrängen. Men man ska aldrig underskatta ett bidrag med nyckelharpa och kanske eldstunten med den omtalade häxbräningen gör att folk greppar telefonen.

Sibel
Sibel påminner lite om Bambi och hon sjunger passande nog en ballad som skulle platsa i vilken Disenyfilm som helst. Men frågan är om låten sticker ut tillräckligt för att ha någon chans. Det är trots allt ingen wailingstävling det är fråga om.

Fronda
Samtidskritik till balkanaccompanjemang? Jag är tveksam minst sagt.

Charlotte Perelli
Jag kommer att tänka på Cruel summer med Bananarama när jag hör början av den här låten. Jag är inte Charlotte Perellis största fan men jag tror att med ett ultraproffsigt framträdande, klackar på minst tretton centimeter och kanske en vindmaskin så kan hon nog palla för favoritttrycket.

Inga kommentarer: