lördag 15 mars 2008

Skvallerpressen

Idag, på Konsum, övervägde jag att köpa en kvällstidning. Åtminstone Aftonbladet stoltserade med en hel bilaga och Spektaklet. Jag misstänker att även Expressen gjorde det. Jag köpte ingen.

Nästan hemma mötte jag dock de två småtjejer som varje helg traskar runt och kränger Aftonbladet med dörrknackning, och eftersom jag tycker det är berömvärt med ungdomar som anstränger sig för att själva tjäna ihop de extra pengarna, kunde jag bara inte låta bli. Jag föll till föga och köpte Skvallerpress. Och GUUUUUD vad mycket dynga det fanns i den. Som vanligt. Men det är ju helt ofattbart. Till och med deras trams om melodifestivalen blir för dåligt. Helt enkelt lågkvalitativt. Hur gör de?

De visar statistik om låtplacering för alla låtar, och i vilken utsträckning man brukar vinna om man har startplats n. Och de baserar det på de finaler som hållts sedan 2002. Det är faktiskt inte mer än sex stycken finaler som hållits sedan dess så statistiken blir inte ens krystad. Den blir bara rakt av dum.

Håhå, jaja. Och knappt ett ord om Linda Bengtzing, som om det inte var ruttet från början.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänkte bara hälsa att jag hejar på Rongedal (de enda jag hört). Har inte sett någon av deltävlingarna och tänker inte heller se finalen i kväll. Får veta allt här ändå, eller hur?!