lördag 12 mars 2011

Jaha, då satt man här i alla fall...

Egentligen skulle jag ha varit iväg i helgen och prioriterat socialt liv istället för mellonördande men ödet, via ett febrande och snorigt barn, ville annorlunda. Så nu sitter jag här i alla fall och nu får f-n rätt låt vinna för annars får jag ännu mer ont i huvudet och febern lär stiga till nya höjder.

Och vilken är då rätt låt? Jag har faktiskt ingen solklar favorit i år men jag är anti allt som är gult, är det minsta rockabilly eller heter Sanna Nielsen. Så då finns det väl typ bara Danny och Eric Saade kvar...

Och sen spelar det tydligen ingen roll i år hur vi vanliga dödliga röstar eftersom Björkman-specialutsedda internationella jurygrupper redan har röstat igår på genrepet.

Nu ser man Fredirik Reinfeldt med familj på första bänk i Globen. Är det en prioriterad moderatstrategi att satsa på melodifestivalen?

Inga kommentarer: